Forløb

12 ugers forløb

Et forløb er for dig der ønsker madro. Det kan både være med fokus på vægttab eller vægtvedligeholdelse og sund livsstil generelt.

Giv din livsstilsændring de bedste forudsætninger ved at investere i et forløb, hvor du har mig med på sidelinjen til at hjælpe dig med de udfordringer der opstår løbende, justering i kostplanen, til at holde motivationen oppe, forstå udsving på vægten, planlægge weekend og ferier og meget mere.  

Under forløbet får du en skræddersyet kostplan der møder dine ønsker og giver inspiration til lækker mad. Igennem ugentlig kontakt via online møder og skriftlig sparring arbejder vi med fokus på velvære og vaneændringer. Jeg vil være din støtte og hjælp undervejs.

12 ugers forlængelse

12 ugers forlængelse er en forlængelse af dit nuværende forløb og fungerer på samme måde med online møder og skriftlige opdateringer. Vi har ugentlig kontakt og følges fortsat ad for at sikre optimal støtte og motivation i dit forløb. Ved denne forlængelse er det muligt at få nye tilføjelser til kostplanen.

Klippekort

Klippekortet er til 4 online møder, som kan fordeles efter eget ønske. Klippekortet er en forlængelse af dit nuværende forløb, men uden skriftlige opdateringer. Dette er til dig der har fundet en god rytme, men stadig ønsker fastholdelse.

12 ugers forlængelse vægtvedligeholdelse

Denne forlængelse er til dig der har været i gang med et forløb til vægttab og nu ønsker vægtvedligeholdelse i stedet. Her vil fokus være at klæde dig på til hvordan du kan holde dit vægttab og undgå vægtøgning. Du får tilpasset din kostplan så den ikke længere giver dig et kalorieunderskud, men i stedet passer til dit energibehov. En af vores møder bruger vi på at aftale hvordan du kunne tænke dig din nye kostplan skal se ud og hvad du har af mål og ønsker for fremtiden.

Kostplaner

En kostplan er til dig der ikke har behov for vejledning eller sparring, men blot ønsker ny inspiration og hjælp til måltidsfordeling og antal kalorier.
Her udfyldes et skema med personlige oplysninger og præferencer. Ofte indeholder en kostplan 3 hovedmåltider, 2-3 mellemmåltider og en buffer med ekstra kalorier til weekenden.
Kostplanen er opbygget således at man selv vælger hvad man ønsker at spise til hvert enkelt måltid. Sammen med kostplanen følger en guide som beskriver hvordan kostplanen skal følges og opbygningen heraf.

Der tages højde for få præferencer fx. ingen nødder, ingen laktose, enkelte frugter/grøntsager, ingen kød osv.
Kostplaner udarbejdes ikke til: komplekse allergier (mange på en gang), glutenintolerance, vegansk eller IBS.
Hvis du er i tvivl er du altid velkommen til at skrive og spørge.

pigen i køkkenet

Eksempler på måltider i en kostplan

Morgenmad
Havregrød, skyr, boller, smoothies, æg, rugbrød, pandekager osv.

Frokost
Rugbrød m. diverse pålæg, salater, bowls, sandwich, panini, pizzasnegle, wraps, pitabrød osv.

Aftensmad
Lasagne, spaghetti, dahl, wraps, pitabrød, suppe, pastaretter osv. Standardguide til mængder af fx. kød, grønt, ris/pasta og dressing/sauce.

Mellemmåltider
Mælkesnitter, frugt/grønt, riskiks, knækbrød, müslibarer, is, yoghurt, smoothie, muffins, chokolade, easis barer osv.

Kostplan inkl. kom godt fra start møde

Her får du sammen med din kostplan også et online møde, hvor du får gennemgået udregningerne bag din kostplan. Du har mulighed for at stille spørgsmål og tilføje ændringer inden din kostplan sendes. Du vil også blive sat grundigt ind i systemet med bufferen og modtage gode råd hertil. Her følger også flotte skemaer med til planlægning af træning og kost i løbet af ugen.

Kostanalyse

En kostanalyse er til dig der ønsker at optimere dine nuværende kostvaner og blive klogere på om du giver din krop det den har brug for.

Til vores intromøde udleveres simple skemaer til kostregistrering fordelt over hverdage og weekenddage, samt introduktion hertil. Til vores efterfølgende resultatmøde gennemgår vi din kost slavisk og du får konkrete råd og hjælp til optimering af din kost med fokus på at imødekomme alle behov. Kostanalysen giver efterfølgende mulighed for at bestille en personlig kostplan med 50% rabat.

En gennemgående analyse af kostvaner:

Antal kalorier
Kostfibre
Protein
Alle vitaminer og mineraler

Intromøde:

Introduktion til 5 dages kostregistrering.
Her udleveres simple skemaer til kostregistrering fordelt over hverdage og weekenddage.

Resultatmøde:

Gennemgående analyse af kostvaner
Konkrete råd til at imødekomme alle behov og ønsker
Analyse af kalorieindtag