Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos Pigen i køkkenet

Generelle oplysninger:
Pigen i køkkenet
Kathrine Egelund Schäfer
CVR nr.: 40829539
Email: pigenikoekkenet@outlook.dk

Betaling:
Pigen i køkkenet modtager online betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal og Bankoverførsel. Alle beløb er i DKK. Danske kroner. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering:
Pigen i køkkenet tilstræber at afsende ordre 2-3 gange om ugen.

Reklamationsret:
Fortrydelsesretten til alle online varer i webshoppen frafalder ved påbegyndt download af varen. Ved alle ydelser gives penge retur indtil kostplanen eller det forberedende arbejde er påbegyndt. Der gives ikke penge retur efter opstart af forløb eller kostanalyse.

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven på fysiske varer. Reklamationsretten gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Klinisk diætist Kathrine vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes en mail til pigenikoekkenet@outlook.dk

Refusion:
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret:
Downloadede produkter købt i webshoppen er ikke omfattet af fortrydelsesret. Ligeledes er der ved forløb, kostplaner, workshops og kostanalyser heller ingen fortrydelsesret efter påbegyndt arbejde. Såfremt et arrangement/workshop aflyses refunderes pengene naturligvis og beløbet bliver tilbageført på den foretrukne betalingskonto. Gebyrer refunderes ikke.

I følge købeloven er der desværre ikke fortrydelsesret på digitale produkter der tages i brug. Såfremt materialet ikke er downloadet (der ikke er klikket på linket) er der 14 dages retur- og fortrydelsesret. Lever produktet ikke op til din forventning, så kontakt venligst Kathrine Egelund Schäfer på pigenikoekkenet@outlook.dk

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Ønsker du at returnere fysiske varer købt på www.pigenikoekkenet.dk, har du mulighed for at gøre dette indenfor 14 dage efter, du har modtaget varerne. Dette kan gøres ved at sende pakken retur. Bemærk, at du selv dækker forsendelsesudgifter ved returnering.

Fortrydelse skal anmeldes senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på pigenikoekkenet@outlook.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur vil du via mail få oplyst modtageradressen.

Varer undtaget fortrydelsesretten:
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.- Billetter eller event relaterede produkter såsom madbilletter, booking af transport eller overnatning mm.
– Digitale produkter der er taget i brug. Med taget i brug menes der, at hvis det digitale produkt er downloadet så er det taget i brug og kan ikke fortrydes.

Returnering:
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling:
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Beløbsrefunderingen kan tilbageholdes, indtil varen er modtaget retur.

Rettigheder:
Alle rettigheder til workshops, kurser, events og digitale produkter tilhører Kathrine Egelund Schäfer.
Ved køb opnås licens til at benytte det købte produkt som angivet under det pågældende produkt.
Dit digitale produkt er personligt, og det er ikke tilladt at sælge, videresende, udlåne, give det købte væk eller på anden måde distribuere produktet, hverken privat eller kommercielt. Det gælder både for indholdet af online produkter, downloadede produkter, livehold, workshop og kurser.

Persondatapolitik:
For at du kan indgå aftale med pigen i køkkenet og handle på hjemmesiden, er der brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Dine personoplysninger behandles med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i persondatapolitikken for Pigen i køkkenet. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i webshoppen, kan der sendes en klage til:
pigenikoekkenet@outlook.dk

Hvis det ikke lykkedes at finde en løsning kan der klages til:

Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Eller via

Klageportalen for Nævnenes Hus
Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.