Risengrød med sødmælk

Risengrød lavet på den helt traditionelle måde med sødmælk er altså bare min favorit. Jeg elsker risengrød og kan spise det mange gange i løbet af December og også andre måneder for den sags skyld. Sådan en portion risengrød med sødmælk indeholder 362 kcal. pr. portion (uden smør og kanelsukker). Alt efter dit personlige kaloriebehov kan du sagtens spise sådan en portion til aftensmad, uden at det gør noget. Du kan læse mere om mine kostplaner og forløb her, hvor du stadig har mulighed for at spise de ting, du gerne vil – bare i mindre mængder og med mere omtanke.

Denne her opskrift er helt klassisk og bliver bare lækker og cremet hver gang.

Jeg har også lavet en vegansk risengrød, som du måske vil finde interessant. Eller hvad med min skyr risalamande?

Ingen bedømmelse endnu

Klassisk risengrød

Tilb. tid1 time
Ret: Aftensmad
Antal: 4 portioner
Udskriv Pin Recipe

Ingredienser

  • 2,5 dl grødris (jeg bruger Pama)
  • 3 dl vand
  • 1 L sødmælk
  • 1/4 tsk salt

Sådan gør du

  • Start med at komme grødris og vand i en gryde og lad det koge op under omrøring i 5-10 min.
  • Tilsæt sødmælk og salt og lad grøden simre ved middel varme og under omrøring i ca. 45 min.
  • TIP: rør i grøden meget ofte for at undgå at risengrøden brænder på.

Serveringsforslag

Server lun med en klat smør og kanelsukker 
 
Næringsindhold 
1522 kJ/ 362 kcal pr. portion (uden smør og kanelsukker)
Protein 12,2g, kulhydrat 56,7g, kostfibre 0,3g, fedt 9,1g.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Opskrift Vurdering




0